داناکیل پست ترین نقطه کره زمین

داناکیل، پست‌ترین نقطه کره زمین

داناکیل کجاست؟

داناکیل منطقه ای واقع در شمال شرقی اتیوپی و در همسایگی اریتره و جیبوتی است. این منطقه در ناحیه به اصطلاح شاخ آفریقا است که نام خود را از شکل مشخص دماغه‌ای گرفته است که به سمت دریای سرخ و اقیانوس هند امتداد دارد.

این منطقه به‌خاطر آتشفشان‌ها و گرمای شدید، با دمای روز بیش از 50 درجه سانتی‌گراد (122 درجه فارنهایت) معروف است. بارندگی در آنجا کمتر از 25 میلی متر (1 اینچ) در سال است . صحرای داناکیل یکی از پست ترین و گرم ترین مکان های روی زمین است. به همین دلیل افراد کمی در آنجا ساکن‎اند که معمولا به استخراج نمک مشغول هستند. اما همچنین می‌تواند تجربیات منحصر‌به‌فردی را برای کسانی که جسارت عبور از آن را دارند به ارمغان بیاورد.

دهانه باستانی دالول، با ترکیبات شیمیایی سمی و روان‌گردانش، چشم‌اندازهای رویایی و توهم‌آمیز را ارائه می‌دهد. جاده نمکی در امتداد دره صبا، جایی که دهکده اسطوره‌ای Asso Bole در آن قرار دارد، جهشی به گذشته است. انعکاس باورنکردنی دریاچه Assale در غروب خورشید تصاویر فوقالعاده‌ای را ایجاد می‌کند.

صحرای داناکیل که در لوزی‌ها و شش‌ضلعی‌ها کشیده شده است، در اعصار دور زمین‌شناسی اقیانوسی بوده است. اما امروزه، تنها چیزی که از آن باقی مانده گستره وسیعی از نمک است که معدنچیان روستای احمدلا به استخراج آن مشغول هستند. در این لینک تصاویر بیشتری از این معدنچی ها ببینید.

خلاصه اگر جهنم جایی در روی زمین باشد، قطعاً داناکیل است. پس چرا به داناکیل برویم؟ داناکیل نه تنها به دلیل گرمای شدیدش منحصر به فرد است بلکه مناظر مریخی آن، آتشفشان های ماقبل تاریخ، منظره‎های رویایی و رنگارنگ آن شما را حیرت زده می کند. دیدن آتشفشان فعال در شب و تاریکی یکی از مناظریست که ممکن است تا سال‌ها به یاد بماند. در ویدیو زیر بیشتر پست‌ترین منطقه کره زمین ببینید و بشنوید:

ما در تاریخ 4 تا 14 مهر 1403 راهی اتیوپی هستیم و در روز سوم سفرمون بازدید به این سرزمین عجیب قدم می‌گذاریم و بعد از تماشای منطقه سولفوریک، حوضچه‌ی عجیب دلول (با رنگ سبز وسط منطقه‌ی خشک)، صرف ناهار، حرکت به سوی آتشفشان اِرتاله. در صورت امکان بازدید از آتشفشان پیش از غروب و کمپ در نزدیکی آتشفشان را در پیش داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد