سفرگروهی هند

سفرگروهی هند

جزئیات اقامت
محل اقامت: 3 شب دهلی (مقبره‌ گاندی، معبد آکشاردام، منار قطب، دروازه هندو ...) 2 شب آگرا (تاج محل، قلعه سرخ، شرکت در تئاتر موزیکال عشق شاه‌جهان و ممتازبانو) 2 شب جیپور (معبد میمون‌ها، هوامحل، جل‌محل، قلعه و کاخ ماهاراجه، دهکده‌ی فرهنگی، بازار سنتی) و گشت‌وگذار در شهر ورینداوان (معبد پریم‌مندیر و معابد کریشنا)
روز اقامت: 8 روز و 7 شب
گالری تصاویر سفر
برنامه روزانه سفر

روز اول: رسیدن به فرودگاه بین‌المللی گاندی، انتقال به هتل و استراحت

روز دوم: به بهانه‌ی دیدار با دروازه هند قدم زدن در دهلی را آغاز می‌کنیم، آرامگاه گاندی و کاخ ریاست‌جمهوری را می‌بینیم، محو زیبایی منار قطب می‌شویم و زمان آزادی برای خرید خواهیم داشت.

روز سوم: معبد زیبای آکشاردام را می‌بینیم (معبد هندو). به دیدن مقبره همایون می‌رویم و در بازار سنتی چندی‌چوک خرید می‌کنیم (امکان خرید ساری). تلاش می‌کنیم از یک معبد سیک‌ هم دیدن کنیم تا با ادیان مختلف هند و تفاوت‌هایشان بهتر آشنا شویم.

روز چهار: از شهر دهلی خارج می‌شویم و به شهر ورینداوان می‌رویم. این شهر محل تولد کریشنا بزرگترین خدای هندوستان است. چند معبد اعجاب‌انگیز را در این شهر می‌بینیم (پریم مندیر،  iskconو govind devji). به سوی آگرا حرکت می‌کنیم و سری به بازار ادویه می‌زنیم. سپس اقامت در هتل و استراحت

روز پنجم: صبح اول وقت به دیدار تاج محل زیبا (یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان)می‌رویم. سپس قلعه آگرا را می‌بینیم و در نهایت به تماشای نمایش موزیکال عشق شاه جهان و ممتازبانو می‌رویم.

روز ششم: به سمت جیپور (پایتخت باستانی آمبر) حرکت می‌کنیم. در مسیر سیستم آبرسانی قدیمی هندوستان به نام آبهناری را می‌بینیم. بعد از آن در نزدیکی شهر جیپور، سری به معبد عجیب میمون‌ها خواهیم زد و سپس با ورود به جیپور در هتل اقامت می‌کنیم

روز هفتم: ابتدا موزه آلبرت‌هال را می‌بینیم. سپس هوامحل، بازار سنتی و مناطق دیدنی متنوعی از شهر صورتی می‌بینیم. شب هم برای صرف شام و دیدن جنبه‌های متنوعی از فرهنگ و رسوم هندی به دهکده فرهنگی می‎رویم (رقص هندی، آتش‌بازی، جادوگری و …)

روز هشتم: به دیدن جل‌محل و قلعه‌ آمبر می‌رویم. در محله قدیمی هم امکان فیل‌سواری برای علاقه‌مندان وجود دارد. سپس راهی دهلی می‌شویم. پیش از پرواز از فرصت باقی‌مانده برای خرید استفاده می‌کنیم و سپس راهی فرودگاه می‌شویم.

 

بیشتر بخوانید
خدمات
  • هتل‌های پنج ستاره تاپ همراه با صبحانه
  • پرواز مستقیم ماهان
  • ویزای توریستی هند
  • ماشین در اختیار در تمام مدت سفر
  • راهنمای فارسی‌زبان‌‌ ایرانی و راهنمای محلی
  • سیر مطالعاتی آشنایی با تاریخ هند پیش از سفر
  • تمام‌ ورودی‌ها
  • سه وعده غذای فست‌فودی و یک وعده شام به صورت بوفه
محل اقامت

دهلی: Crown Plaza rohini

آگرا: Grand Mercure

جیپور: Intercontinental jaipur

همه‌ی این هتل‌ها از بهترین هتل‌های پنج ستاره‌ی کشور هند هستند. با نمره‌های بالای ۸ (در سایت booking)

توضیحات تکمیلی

در این سفر گروهی با هم همراه و همدل می‌شویم تا هشت روز مسافر تاریخ و فرهنگ و آیین هندوستان باشیم. از معابد هندو تا تاج محل زیبا. از سلاطین گورکانی تا مقبره‌ی گاندی و داستان‌های استعمار هند.

در چند بخش از سفرمان به معابد هندو می‌رویم و آیین‌های محلی مردم هندوستان را از نزدیک می‌بینیم. با همان اشتیاقی که از ابوریحان بیرونی و سعدی تا سهراب سپهری را رهسپار هند هزارآیین کرد.

یکی از بخش‌های زیبای سفرمان معبد آکشاردام در دهلی است. در این معبد از رودخانه‌ی نمادین تاریخ هند عبور می‌کنیم و با نگاهی به زندگی سوامی نارایان (راهب و یوگی معروف هندو) مسیر سلوک او را می‌بینیم.

در منار قطب محو تماشای معماری هندواسلامی می‌شویم. قدم در جای پای ابن‌بطوطه می‌گذریم و روایت دسته‌اول او از این مجموعه بنا‌ و حکومت غوریان (نخستین حکومت اسلامی و ایرانی‌تبار هند) را می‌خوانیم.

روزی روزگاری زنی در بستر مرگ از همسر عاشق‌پیشه‌اش خواست که مزار او را تا ابد ماندگار کند. این خلاصه‌ی داستان تاج‌ محل است. جایی که سالانه ۸ میلیون نفر به دیدارش می‌روند. در تاج محل بنای زیبای عشق شاه‌جهان و ممتازبانو را می‌بینیم و شبی به تماشای تئاتر موزیکال آن با ترجمه‌ی فارسی می‌رویم.

در این سفر تاریخ گورکانیان هند را مرور می‌کنیم. حکومتی که زبان فارسی، زبان رسمی دربارش بود و نشانه‌های آن را هنوز می‌توان در شعرهای حک شده بر قصرها و بناهایش دید. حکومتی که روزگاری هند را پایتخت شعر فارسی کرده‌بود و موجب شد سبک تازه‌ای در ادبیات فارسی رقم بخورد (سبک هندی)

بیشتر بخوانید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هزینه ها

1490 دلار (شامل هزینه سفر، پرواز مستقیم هواپیمایی ماهان و ویزا)

مسیر سفر
معرفی میزبان
سیدامیر موسوی
سیدامیر

سیدامیر هستم، فرزند مهری و یعقوب. بچه که بودم مادرم پایتخت کشورهای جهان را به من یاد می‌داد. شاید داستان من از همان روزها شروع شد. شاید هم از ۱۹ سالگی که با یک کوله‌پشتی راهی پاکستان شدم. شاید هم از ۲۹ سالگی که بخاطر شیوع کرونا، هفت‌ماه در اوگاندا قرنطینه شدم. هر چه بود باعث شد که جهانگرد شوم و علاقه‌مند به نشان دادن جهان به مردم عزیزم. چه از دریچه‌ی دوربینم در اینستاگرام و یوتیوب، چه سفرهای گروهی‌ای که گاهی برگزار می‌کنم.

تاریخ سفرگروهی
تاریخ این تور از 24 مهر تا 4 آبان 1403 می‌باشد.
ثبت‌نام برای این سفر

برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، اطلاعاتتون رو برای ما بذارید در زودترین زمان ممکن با شما تماس گرفته میشه

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد